2011/10/02

3. SAKONTZEN: Los ordenadores provocadores de emociones

Ane Barrenetxea: Los ordenadores provocadores de emociones
Lehenengo artikulu hau, IKTek irakasleen emoziotan sortzen duten eraginari buruzkoa da, gizakioi ordenagailu eta bestelako aparailuek sentimenduak eragiten baitizkigute. Gai honen inguruan testuan bi kontzeptu agertzen dira: Teknofobia eta Teknofibia.

Teknofobia, ordenagailuak eta bestelako aparatu elektronikoak baztertzera eta ezestera bultzatzen duen jarrera da. Teknofobikoek IKTek ikaskuntza prozesuan onurarik ez dutela sortzen usten dute eta gehienetan IKTak maneiatzeko ziurtasun falta edo eta ezjakintasuna dute. Fenomeno hau normalean irakasle helduetan ematen da, hauek gazteak zirenean ez baitzituzten teknologia berriak erabiltzen eta hortaz egun ez dute ziurtasun handirik sentitzen berrikuntza teknologiko hauek maneiatzerako orduan.
Postura honen guztiz kontrakoak Teknifibikoak dira. Hauek ikaskuntzan eman daiteken edozein arazo teknologiaren bitartez konpondu daitekeela pentsatzen dute. Pertsona hauek beti daude azken teknologia berria izateko eta erabiltzeko prest.
Orokorrean, irakasleak nahiko ezkor jokatzen dute IKTak bere irakaskuntza metodologietan txertatzeko orduan. Hau hainbat arazoren emaitza da: IKTetan formakuntza falta; IKT ikaskuntzan sortzen duten onuren berri ematen duten emaitza gutxi izatea; ordenagailuak irakasleak ordezkatuko dutenaren ustea edukitzea …
Bukatzeko, testuak IKTek irakasle eta ikasleei ikaskuntza prozesuan onura anitz ematen dizkioten arren, desberdintasun sozial ugariren sortzaile dela ere adierazten du. IKTak ez daude mundu guztiaren eskuragai eta ondorioz bi motatako hiritarrak sortarazten dira:IKTdunak eta IKTgabeak. Honek garapenak teknologiarekin zerikusi zuzena ez duela ondoriozta dezake. Adibide gisa, munduan hainbat biztanle daude zeintzuk osasun eta gizarte zerbitzuak eduki ez arren etxean telebista edo eta bestelako aparailu elektrikoren jabe dira.

No hay comentarios:

Publicar un comentario