2011/10/02

3. SAKONTZEN: Nativos Dígitales, Inmigrantes Digital "Marc Prensky"

Ikasleen perfilak historian zehar beti izan ditu aldaketak baina gaur egungo ikasleak aldaketa nabarmenagoa izan dute, 21. mendearen amaieran ailegatu eta zabaldutako teknologia digitala dela eta, hezkuntza sistema zaharkitua geratu delarik.

Egungo gizartean, teknologia berriekin duten erlazioarengatik etorkinak eta berezkoak bereiz ditzakegu. Lehenengoak hazi ondoren jaso dituzte teknologia hauen ezagupenak, berezkoak aldiz teknologia berri hauekin hazi eta hezi dira eta ondorioz, pentsatu eta informazioak prozesatzeko modu ezberdina dute.

Ondorioz egungo irakasteko moduak ezberdina behar du izan, etorkinek egokitu behar dutelarik berezkoen moduetara. Etorkinek egin dezaketen gauzarik zentzuzkoena ikasleengandik ezagupen hauek jasotzea da.

Berezkoen moduetara behar bezala egokitzen hasteko metodologia eta edukiak aldatu behar dira. Metodologian, irakasleek ikasleen hizkuntza eta moduan komunikatzen ikasi behar dute, azkarrago. Edukiei dagokienez Ondarea eta Etorkizuna ezberdinduko dira. Lehenengoan irakurketa, idazketa, ulermena, aritmetika, pentsamendu logikoa, iraganeko ideiak, etab.. landuko dira. Etorkizunean teknologia eta digitalizazioa landuko da eta software, hardware edo eta robotika edukiez gain, lotura duten etika, politika edo soziologia gaiak ere landuko dira adibidez.

Ondarea eta Etorkizuna berezkoen hizkuntzan irakatsi behar dira, horretarako ondarearen kasuan itzulketa handiago bat nahiz metodologia aldaketa bat eta etorkizunari dagokionez, eduki eta pentsamendu berrien plus hori izan behar dutelarik.

No hay comentarios:

Publicar un comentario