2011/10/30

3. SAKONTZEN: “La tecnología y el aprendizaje en las aulas de las escuelas para el pensamiento”

Pentsamendu eskoletan, hezkuntza, ikaslean eta ezagutzan oinarriturik dago.Hauen ezaugarri nagusietariko bat “hezkuntza komunitatea” osatzea da, irakasle eta ikasleen artean adosturiko helburuak lortu ahal izateko.

Eskola hauetan ematen den metodologia berezia da.Irakasleak gaur egungo gizartean egon daitekeen arazo bat aurkeztuko du eta ikasleek ikertuz, teknologiaren erabateko laguntza izango dute, hau baita jarduera ororen oinarria, nahiz eta teknologia tradizionalek ere, idazketak, liburuak, etab-ek beren garrantzia izan.

Baina zergatik ematen da teknologiaren erabilpena?

1-Ariketa edo arazo ezberdinak planteatu ahal izateko.
2-Ikasleen ikaskuntza hobetuko duten egiturak direlako.


Gelan senti daitezkeen isolamendutik urrundu eta teknologiaren bidez ikaskide, guraso zein munduarekin komunikatu ahal izateko.


Ikasle askori kosta egingo zaie testuetan agertzen diren egiturak ulertzea.Teknologia berri hauek aldiz, bideoaren kasua adibidez, beste ikuspuntu bat eskeiniko die eta errazago suertatuko zaie irakasleak planteaturiko arazoa ulertzea.Honetarako hainbat programa eta software berri sortu dira.Hauek irakasleen lana erraztuko dute, jarritako arazoaren erantzunak lortu ahal izateko beharrezkoa den informazioa bilatuko baitute.Hauen artean ditugu: Notetaker, CSILE, Jasper Adventureplayer edota SMART.

Eskola hauetan komunitate birtualak sortzera bultzatzen da.Bertan ikasleek elkarrekin lan egingo dute, bai gelan bai gelatik kanpo ere.

Gelan, talde txikiak osatuz, ikasleek elkarren arteko laguntza izango dute informazioa beraien artean banatu ahal izateko.Gelatik kanpo, aldiz, komunitatea zabalagoa izango da eta bertan ikasle eta irakasleez gain gurasoek ere parte hartu ahal izango dute.Gurasoek beraien esperientziak plazaratuz ikasleen informazio pilaketa handituko da.

Guzti honekin, irakasleek teknologiaren beharra ikusiko dute elkarrizketak, debateak, etab. sortzeko.Gainera teknologia hau erabiliko dute hausnarketa txiki bat egin ahal izateko, hau da, datu basean ezarri daitezkeen galderen, iruzkinen eta argibideen kopurua handitzeko aukera izango dute.

Etorkizuna teknologiari loturik dator eta beraz, irakasleek ere gizarte moderno honetan murgiltzeko teknologia berri hauek erabiltzen jakin beharko dute.


“Aula y docentes”

Gela barruan bultzatu nahi dugun talde-lanak honako oinarriak behar ditu:
  1. Edozein talderen hezkuntza maila kontuan artesa.
  2. Ikasleen parte-hartzea suistatzea.
  3. Gelako elkarbizitza hobetzea eta eskola porrota saihestea.

Guzti hau lortzeko irakasleak betebehar batzuk jorratu beharko ditu, hau da, ariketak planteatzea, ikasleen arteko harremanak behatzea, beharrezko diren elkarrizketak mantentzea eta pixkanaka ariketen gaineko controla ikasleei ematea.

Taldekako lanak beharrezkoak dira gelan sortu daitezkeen arazoak konpondu ahal izateko.Gainera, metodologia honen bitartez, iritzi ezberdinak ezagutzeko eta entzuteko aukera emango die ikasleei eta talde lanean sortu daitezkeen arazoen aurrean konponbide soluzioak bilatuz.Honetarako hainbat “balore” ikasi beharko dira, horien artean, lagunari entzuten jakin, iritziak onartzen eta txandak errespetatzen jakin, talde lanean gehiago eta hobeto ikasten dela barneratu, etab.

Metodologia honen bitartez ikasleak motibatuagoak aurkituko dira ikasteko eta gainera beste ikaskideen esperientzien berri izatekoa aukera izango dute.Lana eta ardura taldean banatuko da eta ondorioz, lorturako aurrerapausoak eta porrotak denen artean banatuko dira.

No hay comentarios:

Publicar un comentario