2011/12/07

ACCIONES DE DISEÑO Y DESARROLLO DE OBJETOS EDUCATIVOS Y DIGITALES/DISEINU EKINTZAK ETA HEZTEKO OBJETU DIGITALAK

Zer da Hezteko Objetu digitala?
Microsoftware eredu konstruktibistatik (Spqueak, Hotpotatoes, Malted, Atenex, CMS40CW, MOCSL, eXeLearnning…) faktoria produktu integraletara doazen produktu digital guztiak.

Internet gelan:
Internet gelan programaren barruan lan metodologia bat dago helburu bat jarraitzen duena: hezkuntza komunitateari hezteko objektu digitalen katalogo zabal bat jartzea.Glosategiez (repositorio) osatutako sare federatu bat eraikiko da eta bertara komunitate autonomoetako hezkuntza webgunetatik edota Zientzia eta Hezkuntza Ministerioaren webgunetik iritsi ahal izango da.

Ondorioak:
Administrazioak aurrera eramaten ari den egitasmoa erabiltzailearen esperientzian zentratzen da eta hezten duten objektu digitalak eratzea du helburu. 

Metodologia hau aurrera eramateko eskemak, metadatu homologatuak eta pakete-sistema orokorrak partekatzea beharrezkoa da. Gainera, etorkizun hurbilean eduki hauen erabilera erabiltzailearen tresna teknologikoen bitartez (Pc, mobila, bideojokoak…) hedatzeko eta hobetzeko aukera eman beharko du. Estandarizazioa ezinbestekoa da edukien trataeran, planteamendu pedagogiko eta didaktikoetan ondorengo erabilpen eta eguneratzerako. Era honetara bakarrik erabiltzaileen behar ezberdinei, inguru desberdinei, metodologia eta kultura ezberdinei erantzuten jakingo baitugu. 

Egun kontziente gara produktu berrien eraketarako eta konponbide berritzaileak emateko beharrezkoa dela ikertzea eta arakatzea. Beste euskarri batzuetako edukiak formatu digitalera pasatzearekin ez da nahikoa eta hauek aurkezpen, antolaketa eta arkitektura estrategi ezberdinen bitartez moldatu behar dira. Aldaketa hau aurrera eramateko ingurune moldakor bat eraikitzea beharrezkoa da non erabiltzailearen parte hartzea geroz eta handiagoa izango den.

Agenteen aniztasun honek produktu makinen eratzea ekartzen du eta bien bitartean irizpide batzuen abiapuntutik ekoizpen fase ezberdinetatik datozen materialen produkzio, difusio eta erabilpena.
Bukatzeko, ”Internet ene l aula” gisako programa instituzional hauen bitartez emaitza homologatuak aurkituz gero hezteko objektu digital makina eta ezberdinak eratzen joango dira.

No hay comentarios:

Publicar un comentario