2011/12/05

BALIABIDE MOTAK (LOM-ES)

Ondorengo hiztegian objektu digital hezigarriak (ODE) deskribatzeko erabiliko diren balio ezberdinak biltzen dira. Errekurtso motaren identifikatzea errazteko hiztegiko balioak bi irizpideen arabera baina modu bateragarri batean antolatu dira: agregazio maila eta estruktura/funtzio konplexutasuna.

Agregazio maila: agregazio modular mailaren (1-4) eta errekurtso  hezigarriaren arteko erlazio mailaren arabera.

Estruktura/funtzio konplexutasuna: Maila bereko objektu hezigarrien artean dauden ezberdintasunen araberako mailaketa.

1.    Lehenengo agregazio mailako objektuen tipologia

Agregazio maila honetan, bere estruktura/funtzio konplexutasunaren arabera sailkatzen diren bost objektu digital hezigarrietatik, lau kokatzen dira.

    Media

Media taldeko lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia ondorengoa litzateke:

1.    Argazkia                                7. Lokuzioa
2.    Irudia                                     8. Audio konposatua
3.    Bideoa                                   9. Narrazio testua
4.    Animazioa                            10. Hipertestua
5.    Musika                                 11. Grafismoa
6.    Soinu efektua                        12. Media integratua


    Informazio/ezagutza adierazpide sistema

Aurrekoen konbinazio batetik sortu daitezke, beti ere infomrmazioa eta/edo ezagutza objektu jakin batzuekin errepresentatuaz. Zailtasun estruktural eta funtzionala aurrekoena baina konplexuagoa izango da baina ez dute funtzinalitate didaktiko jakin bat.  Bertan, lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia ondorengoa litzateke:

13. Datu basea                            20. Hiztegia digitala
14. Taula                                     21. Entziklopedia digitala
15. Grafikoa                                22. Aldizkako argitalpen digitala
16. Mapa kontzeptuala                23. Web/eskatze tematiko edo korporatiboa
17. Nabigazio mapa                     24. Wikia
18. Multimedia aurkezpena          25. Webloga
19. Tutoretza


    Informatika aplikazioa eta zerbitzua


Irakaskuntza/ikaskuntza prozesuan ematen duten laguntza dela eta ODE bezala kontsideratu daitezkeen beste bi talde ere jasotzen dira. Estruktura aldetik aurrekoen gainetik egongo lirateke baina aurrekoek bezala, ez dute funtzio didaktiko jakin bat. Tipologia hauen garapenerako herraminta eta zerbitzuen arteko bereizketa bat egin da. Herraminta jabego eskubide batzuk izango dituen aplikazio bat izango da, zeinek erabiltzaileei prozesu edo ataza batzuk egitea erraztuko dien. Informazio zerbitzua, erabiltzaile jakin batzuen eskariar jarraiki aplikazioei egindako egokitzapenak izango dira, murrizketa batzuen arabera erabiltzaile horiek erabil ditzaten.

Lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia litzateke:

Informatika aplikazioa

26. Multimedia sortu/editatu herraminta
27. Web-a sortu/editatu herraminta      
28. Ofimatika herraminta
29. Programaketa herraminta
30. Informazioa/ezagutza ikertu/antolatu herraminta
31. Prozesu/prozedimentuen laguntza herraminta
32. Ikaskuntza/lana bakarkakoa/kooperatiboa/kolaboratiboa kudeatzeko herraminta


Zerbitzua

33. Multimedia sortu/editatu zerbitzua
34. Web-a sortu/editatu zerbitzua       
35. Ofimatika zerbitzua
29. Programaketa zerbitzua
30. Informazioa/ezagutza ikertu/antolatu zerbitzua
31. Prozesu/prozedimentuen laguntza zerbitzua
32. Ikaskuntza/lana bakarkakoa/kooperatiboa/kolaboratiboa kudeatzeko zerbitzua

Kontua eduki behar da, gaur egun, herraminta eta zerbitzu asko daudela hiztegiko balio bakar bat izan beharrean, balio ezberdinak biltzen dituztenak.


2.    Ikasketa metodo eta aktibitateen arteko erlazioak

Lehenengo agregazio mailako objektu digital hezigarriekin amaituta, 2,3 eta 4. mailak egongo lirateke. Hiru agregazio maila hauetan bere estruktura-funtzio konplexutasunaren arabera definitutako objektu digitalen bost taldeetatik bakarra egongo da: eduki didaktikoa. Bigarren agregazio maila edo goragokoak, besteengandik, bere eduki didaktikoan bereizten dira.

Bertan, erabilitako metodo didaktikoaren arabera aktibitate ezberdinak erabiliko dira.

2. agregazio maila edo gehiagoko objektuekin hiztegian gehitzeko kontzeptuak:

40. Irakurketa gidatuak                47. Ikaskuntza agertoki erreala edo birtuala
41. Ikasgai magistralak                 48. Joku didaktikoa
42. Testu-irudi iruzkinak               49. Webquest
43. Eztabaida aktibitateak            50. Saiakuntza
44. Ariketa edo arazo itxiak         51. Simulazioa
45. Kasu kontestualizatuak           52. Proiektu erreala
46. Arazo irekia


3.    Jatorrizko LOM hiztegiaren alderatze analisia
Azkenik, LOM jatorrizko hiztegiaren ikerketa bat egiten da. Bere helburua hiztegi berrian balioa errepikatzen delako edo kontzeptualki antzekoak direlako hiztegi berrian azaltzen direnak,edo jatorrizko hiztegian bai baina berrian azaltzen ez diren balioak identifikatzea da helburua.

LOM jatorrizko balioak: ariketa, simulazioa, galdetegia, diagrama, figura, grafikoa, aurkibidea, diapositiba, taula, narrazio testua, azterketa, saikauntza, arazoaren planteamendua, autoebaluazioa, konferentzia.

Ondorioz, kontuan hartu ez diren ondorengo balioak gehitzen dira LOM-ES hiztegira:

53. Galdetegia                55. Autoebaluazioa
54. Azterketa

No hay comentarios:

Publicar un comentario