Ondorengo hiztegian objektu digital hezigarriak (ODE) deskribatzeko erabiliko diren balio ezberdinak biltzen dira. Errekurtso motaren identifikatzea errazteko hiztegiko balioak bi irizpideen arabera baina modu bateragarri batean antolatu dira: agregazio maila eta estruktura/funtzio konplexutasuna.
Agregazio maila: agregazio modular mailaren (1-4) eta errekurtso hezigarriaren arteko erlazio mailaren arabera.
Estruktura/funtzio konplexutasuna: Maila bereko objektu hezigarrien artean dauden ezberdintasunen araberako mailaketa.
1. Lehenengo agregazio mailako objektuen tipologia
Agregazio maila honetan, bere estruktura/funtzio konplexutasunaren arabera sailkatzen diren bost objektu digital hezigarrietatik, lau kokatzen dira.
Media
Media taldeko lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia ondorengoa litzateke:
1. Argazkia 7. Lokuzioa
2. Irudia 8. Audio konposatua
3. Bideoa 9. Narrazio testua
4. Animazioa 10. Hipertestua
5. Musika 11. Grafismoa
6. Soinu efektua 12. Media integratua
Informazio/ezagutza adierazpide sistema
Aurrekoen konbinazio batetik sortu daitezke, beti ere infomrmazioa eta/edo ezagutza objektu jakin batzuekin errepresentatuaz. Zailtasun estruktural eta funtzionala aurrekoena baina konplexuagoa izango da baina ez dute funtzinalitate didaktiko jakin bat. Bertan, lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia ondorengoa litzateke:
13. Datu basea 20. Hiztegia digitala
14. Taula 21. Entziklopedia digitala
15. Grafikoa 22. Aldizkako argitalpen digitala
16. Mapa kontzeptuala 23. Web/eskatze tematiko edo korporatiboa
17. Nabigazio mapa 24. Wikia
18. Multimedia aurkezpena 25. Webloga
19. Tutoretza
Informatika aplikazioa eta zerbitzua
Irakaskuntza/ikaskuntza prozesuan ematen duten laguntza dela eta ODE bezala kontsideratu daitezkeen beste bi talde ere jasotzen dira. Estruktura aldetik aurrekoen gainetik egongo lirateke baina aurrekoek bezala, ez dute funtzio didaktiko jakin bat. Tipologia hauen garapenerako herraminta eta zerbitzuen arteko bereizketa bat egin da. Herraminta jabego eskubide batzuk izango dituen aplikazio bat izango da, zeinek erabiltzaileei prozesu edo ataza batzuk egitea erraztuko dien. Informazio zerbitzua, erabiltzaile jakin batzuen eskariar jarraiki aplikazioei egindako egokitzapenak izango dira, murrizketa batzuen arabera erabiltzaile horiek erabil ditzaten.
Lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia litzateke:
Informatika aplikazioa
26. Multimedia sortu/editatu herraminta
27. Web-a sortu/editatu herraminta
28. Ofimatika herraminta
Agregazio maila: agregazio modular mailaren (1-4) eta errekurtso hezigarriaren arteko erlazio mailaren arabera.
Estruktura/funtzio konplexutasuna: Maila bereko objektu hezigarrien artean dauden ezberdintasunen araberako mailaketa.
1. Lehenengo agregazio mailako objektuen tipologia
Agregazio maila honetan, bere estruktura/funtzio konplexutasunaren arabera sailkatzen diren bost objektu digital hezigarrietatik, lau kokatzen dira.
Media
Media taldeko lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia ondorengoa litzateke:
1. Argazkia 7. Lokuzioa
2. Irudia 8. Audio konposatua
3. Bideoa 9. Narrazio testua
4. Animazioa 10. Hipertestua
5. Musika 11. Grafismoa
6. Soinu efektua 12. Media integratua
Informazio/ezagutza adierazpide sistema
Aurrekoen konbinazio batetik sortu daitezke, beti ere infomrmazioa eta/edo ezagutza objektu jakin batzuekin errepresentatuaz. Zailtasun estruktural eta funtzionala aurrekoena baina konplexuagoa izango da baina ez dute funtzinalitate didaktiko jakin bat. Bertan, lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia ondorengoa litzateke:
13. Datu basea 20. Hiztegia digitala
14. Taula 21. Entziklopedia digitala
15. Grafikoa 22. Aldizkako argitalpen digitala
16. Mapa kontzeptuala 23. Web/eskatze tematiko edo korporatiboa
17. Nabigazio mapa 24. Wikia
18. Multimedia aurkezpena 25. Webloga
19. Tutoretza
Informatika aplikazioa eta zerbitzua
Irakaskuntza/ikaskuntza prozesuan ematen duten laguntza dela eta ODE bezala kontsideratu daitezkeen beste bi talde ere jasotzen dira. Estruktura aldetik aurrekoen gainetik egongo lirateke baina aurrekoek bezala, ez dute funtzio didaktiko jakin bat. Tipologia hauen garapenerako herraminta eta zerbitzuen arteko bereizketa bat egin da. Herraminta jabego eskubide batzuk izango dituen aplikazio bat izango da, zeinek erabiltzaileei prozesu edo ataza batzuk egitea erraztuko dien. Informazio zerbitzua, erabiltzaile jakin batzuen eskariar jarraiki aplikazioei egindako egokitzapenak izango dira, murrizketa batzuen arabera erabiltzaile horiek erabil ditzaten.
Lehenengo agregazio mailako objektuen hiztegia litzateke:
Informatika aplikazioa
26. Multimedia sortu/editatu herraminta
27. Web-a sortu/editatu herraminta
28. Ofimatika herraminta
29. Programaketa herraminta
30. Informazioa/ezagutza ikertu/antolatu herraminta
31. Prozesu/prozedimentuen laguntza herraminta
32. Ikaskuntza/lana bakarkakoa/kooperatiboa/kolaboratiboa kudeatzeko herraminta
Zerbitzua
33. Multimedia sortu/editatu zerbitzua
34. Web-a sortu/editatu zerbitzua
35. Ofimatika zerbitzua
29. Programaketa zerbitzua
30. Informazioa/ezagutza ikertu/antolatu zerbitzua
31. Prozesu/prozedimentuen laguntza zerbitzua
32. Ikaskuntza/lana bakarkakoa/kooperatiboa/kolaboratiboa kudeatzeko zerbitzua
Kontua eduki behar da, gaur egun, herraminta eta zerbitzu asko daudela hiztegiko balio bakar bat izan beharrean, balio ezberdinak biltzen dituztenak.
2. Ikasketa metodo eta aktibitateen arteko erlazioak
Lehenengo agregazio mailako objektu digital hezigarriekin amaituta, 2,3 eta 4. mailak egongo lirateke. Hiru agregazio maila hauetan bere estruktura-funtzio konplexutasunaren arabera definitutako objektu digitalen bost taldeetatik bakarra egongo da: eduki didaktikoa. Bigarren agregazio maila edo goragokoak, besteengandik, bere eduki didaktikoan bereizten dira.
Bertan, erabilitako metodo didaktikoaren arabera aktibitate ezberdinak erabiliko dira.
2. agregazio maila edo gehiagoko objektuekin hiztegian gehitzeko kontzeptuak:
40. Irakurketa gidatuak 47. Ikaskuntza agertoki erreala edo birtuala
41. Ikasgai magistralak 48. Joku didaktikoa
42. Testu-irudi iruzkinak 49. Webquest
43. Eztabaida aktibitateak 50. Saiakuntza
44. Ariketa edo arazo itxiak 51. Simulazioa
45. Kasu kontestualizatuak 52. Proiektu erreala
46. Arazo irekia
3. Jatorrizko LOM hiztegiaren alderatze analisia
Azkenik, LOM jatorrizko hiztegiaren ikerketa bat egiten da. Bere helburua hiztegi berrian balioa errepikatzen delako edo kontzeptualki antzekoak direlako hiztegi berrian azaltzen direnak,edo jatorrizko hiztegian bai baina berrian azaltzen ez diren balioak identifikatzea da helburua.
LOM jatorrizko balioak: ariketa, simulazioa, galdetegia, diagrama, figura, grafikoa, aurkibidea, diapositiba, taula, narrazio testua, azterketa, saikauntza, arazoaren planteamendua, autoebaluazioa, konferentzia.
Ondorioz, kontuan hartu ez diren ondorengo balioak gehitzen dira LOM-ES hiztegira:
53. Galdetegia 55. Autoebaluazioa
54. Azterketa
30. Informazioa/ezagutza ikertu/antolatu herraminta
31. Prozesu/prozedimentuen laguntza herraminta
32. Ikaskuntza/lana bakarkakoa/kooperatiboa/kolaboratiboa kudeatzeko herraminta
Zerbitzua
33. Multimedia sortu/editatu zerbitzua
34. Web-a sortu/editatu zerbitzua
35. Ofimatika zerbitzua
29. Programaketa zerbitzua
30. Informazioa/ezagutza ikertu/antolatu zerbitzua
31. Prozesu/prozedimentuen laguntza zerbitzua
32. Ikaskuntza/lana bakarkakoa/kooperatiboa/kolaboratiboa kudeatzeko zerbitzua
Kontua eduki behar da, gaur egun, herraminta eta zerbitzu asko daudela hiztegiko balio bakar bat izan beharrean, balio ezberdinak biltzen dituztenak.
2. Ikasketa metodo eta aktibitateen arteko erlazioak
Lehenengo agregazio mailako objektu digital hezigarriekin amaituta, 2,3 eta 4. mailak egongo lirateke. Hiru agregazio maila hauetan bere estruktura-funtzio konplexutasunaren arabera definitutako objektu digitalen bost taldeetatik bakarra egongo da: eduki didaktikoa. Bigarren agregazio maila edo goragokoak, besteengandik, bere eduki didaktikoan bereizten dira.
Bertan, erabilitako metodo didaktikoaren arabera aktibitate ezberdinak erabiliko dira.
2. agregazio maila edo gehiagoko objektuekin hiztegian gehitzeko kontzeptuak:
40. Irakurketa gidatuak 47. Ikaskuntza agertoki erreala edo birtuala
41. Ikasgai magistralak 48. Joku didaktikoa
42. Testu-irudi iruzkinak 49. Webquest
43. Eztabaida aktibitateak 50. Saiakuntza
44. Ariketa edo arazo itxiak 51. Simulazioa
45. Kasu kontestualizatuak 52. Proiektu erreala
46. Arazo irekia
3. Jatorrizko LOM hiztegiaren alderatze analisia
Azkenik, LOM jatorrizko hiztegiaren ikerketa bat egiten da. Bere helburua hiztegi berrian balioa errepikatzen delako edo kontzeptualki antzekoak direlako hiztegi berrian azaltzen direnak,edo jatorrizko hiztegian bai baina berrian azaltzen ez diren balioak identifikatzea da helburua.
LOM jatorrizko balioak: ariketa, simulazioa, galdetegia, diagrama, figura, grafikoa, aurkibidea, diapositiba, taula, narrazio testua, azterketa, saikauntza, arazoaren planteamendua, autoebaluazioa, konferentzia.
Ondorioz, kontuan hartu ez diren ondorengo balioak gehitzen dira LOM-ES hiztegira:
53. Galdetegia 55. Autoebaluazioa
54. Azterketa
No hay comentarios:
Publicar un comentario